Před pár dny jsme předesílali, že se v zimní přestávce Gambrinus ligy budeme věnovat podzimním vystoupením jednotlivých fanouškovských táborů. Nyní tak začínáme činit, první díl je věnovaný fanouškům Jihlavy. Jihlava je nováčkem v letošním ročníku, tak se pojďme podívat, co přináší po divácké stránce, respektive jak se prezentují její příznivci.
1. Návštěvnost
Jak už to tak u nováčků většinou bývá, tak i v Jihlavě se po postupu do ligy zvýšil divácký zájem o fotbal. Téměř po celou podzimní část byl stadion v Jihlavě výborně zaplněn, průměrná návštěva činí 3 752 diváků, což klub z Vysočiny řadí na 10. místo v tabulce domácí návštěvnosti. Vyšším návštěvám v některých zápasech bránila kapacita stadionu, která je kolem 4 100 míst.
Vzhledem k tomuto aspektu a diváckému průměru jen o 350 lidí nižšímu, než je v Jihlavě možné, lze hodnotit zdejší návštěvnost velmi pozitivně. Dále lze návštěvy jihlavského fotbalu označit jako stabilní, jen poslední podzimní zápas zůstal poměrně hluboko za předchozími z hlediska návštěvy.
Vývoj a i přehled návštěv v Jihlavě poskytuje graf níže. Uvidíme, jakým trendem bude situace pokračovat na jaře, zda příznivce opustí nováčkovský elán, nebo naopak poměrně malý stadion bude nadále velmi dobře zaplňován.
2. Domácí prezentace a atmosféra
Fanoušci Jihlavy se za svá vystoupení při domácích utkáních určitě nemusejí stydět. Téměř na každé utkání si připravili nějakou produkci. K těm nejpovedenějším zcela jistě patřily choreografie ve 2. kole proti Plzni ("Dneska si dáme Plzeň") a v 5. kole proti Olomouci ("Romane, kam jsi dal oči?!").
Vrcholem pak pravděpodobně byla celostadionová kartoniáda při utkání se Spartou v 11. kole.
Kotel se stabilně scházel a vytrvale fandil v 150 - 170 lidech. Hlasití fanoušci se často snažili zapojovat do fandění zbytek stadionu a většinou se jim to velmi dobře dařilo. V rámci udržení dobrých vztahů s vedením klubu se fanoušci nepouštěli do odpalování pyrotechniky.
Jihlavští příznivci byli po čas podzimní části na domácí půdě velmi snaživí, atmosféru vytvářeli velmi solidní a své místo na ligové scéně si zaslouží.
3. Výjezdy
Slušný standard si fanoušci Vysočiny udržovali i z hlediska výjezdů. Nemají jedinou výjezdovou nulu a navíc se na venkovních stadionech prezentovali opticky, byť jen drobnými, jednoduchými produkcemi.
Jihlavští fanoušci vyjížděli ven převážně ve 30-40 lidech, čímž samozřejmě nelze výrazněji zaujmout, ale zároveň tuto skutečnost vzhledem k českým poměrům ani nelze kritizovat.
Nejvíce se fanouškům nováčka ligy vydařilo utkání v Brně, kde jich bylo přítomno 183 a při beznadějném stavu (Jihlava prohrála 5:1) si utkání dokázali velmi dobře užít.
4. Shrnutí
Fanoušci Jihlavy mají za sebou povedenou podzimní část sezóny. Mezi klady divácké prezentace Jihlavy patří stabilní a slušná úroveň návštěv a stabilní a solidní úroveň kotle, jak z hlediska ultras aktivit, tak z hlediska supportu.
Za účelem posunout se ještě o stupínek výš by se ovšem dalo zapracovat na kvalitě choreografií. Od fanoušků Jihlavy se neočekávaly velké výkony, možná spíše naopak, ale snaživí příznivci se prezentovali sympaticky a ukázali, že v šestnáctičlenném zastoupení ligy jim místo určitě patří.
Na druhou stranu jsou jihlavští fanoušci v lize jen krátce, těžili i ze svého elánu a svou pozici budou muset nadále potvrzovat, například při případných neúspěších týmu či při "zevšednění" ligového fotbalu po čase.
Prezentaci fanoušků Jihlavy v podzimní části Gambrinus ligy poskytuje v obraze fotogalerie níže.
Návštěvnost:

                      
|
Sledovat @supporters_cz