Ve druhém vydání našeho zimního speciálu si také posvítíme na nováčka soutěže, tentokrát ovšem na toho druhého - Zbrojovku Brno. Výraz nováček soutěže se v tomto případě vyslovuje dosti stěží, Brno je tradiční klub a do nejvyšší soutěže se vrátilo pouze po ročním odpočinku od ligového kolotoče. Jak si v průběhu obnovené podzimní premiéry vedli fanoušci klubu, to se dočtete v následujících řádcích.
1. Návštěvnost
Brno mělo ve všech směrech skvělý vstup do ligy, to znamená, že i v návštěvnosti. První dvě domácí utkání (5 760 d. a 6 572 d.) zavdala naději, že je v největším městě na Moravě znovu velký hlad po fotbale. Jenže následná návštěva 2 222 diváků při utkání s Českými Budějovicemi v 6. kole veškerou euforii řádně utlumila. Poté sice ještě jednou přišel skok do „výšin“, ale další tři domácí utkání byla znovu slabší a sledovalo je stabilně těsně přes 3 000 lidí. Ze střídavých návštěv nakonec vyšel Brnu průměr 4 227 diváků na zápas, čímž mu patří 8. místo v tabulce. Celou situaci ohledně návštěv jihomoravského klubu si můžete prohlédnout v grafu níže.

2. Domácí prezentace a atmosféra
Atmosféra při domácích zápasech Zbrojovky na neoblíbeném stadionu Srbská dost pokulhává. Během podzimní části nepředvedli fanoušci Brna žádné vystoupení, které by výrazněji zaujalo. V kotli povzbuzovalo zhruba 100–150 lidí a občas se vyskytly choreografie. V této souvislosti nelze nevyjádřit názor, že takový tábor, jako je Brno, by se v domácím prostředí měl prezentovat větší aktivitou a také bouřlivější kulisou. Na druhou stranu je jasné, že i přes veškerou snahu aktivních fanoušků to někdy nejde vzhledem k přístupu dalších příznivců.
3. Výjezdy
Výjezdy notně vylepšují obraz fanoušků Brna. Ve venkovních zápasech jsou fanoušci Zbrojovky silnější než na domácí půdě. Jihomoravané všechny ohromili hned v 1. kole svým fantastickým výkonem na Slovácku. Až na 800 příznivců tehdy předvedlo support na nejkvalitnější úrovni a nechyběly ani další aktivity. Ke škodě brněnských fanoušků se takové vystoupení již neopakovalo, na druhou stranu i výjezdy na Slavii, do Olomouce, do Ostravy a na Spartu byly velmi dobré. Ve všech těchto venkovních utkáních byli Zbrojováci ve velmi solidním počtu (zhruba od 120 do 300 lidí), byli výrazně slyšet a například v Olomouci se prezentovali pěkným choreem. Ve zbylých zápasech se mužstvo Brna těšilo podpoře několika desítek fanoušků. Výjezdová nula u příznivců Zbrojovky nesvítí.
4. Shrnutí
Fanoušky Brna doprovází kolísavá výkonnost. Mezi klady Jihomoravanů patří venkovní vystoupení, oproti tomu domácím zápasům by slušela lepší kulisa. V souvislosti s fanoušky Brna všem nejvíce utkvělo v paměti jejich parádní vystoupení na Slovácku. Zbrojovka je na tom z hlediska fanouškovské přízně rozhodně lépe než v sestupové sezóně i těch bezprostředně předchozích, avšak cílem fanoušků brněnského klubu by určitě mělo být posunout se ještě na lepší úroveň, hlavně v domácích utkáních.
Na obraz fanoušků Zbrojovky v podzimní části ligy se můžete podívat v následující fotogalerii.
               
Nákupem podpoříte provoz webu - díky Vám funguje supporters.cz bez reklam!

|
Sledovat @supporters_cz