Poslední patnácté vydání seriálu, který se zabýval tím, jak se jednotlivé fanouškovské tábory prezentovali v podzimní části Gambrinus ligy, je věnováno fanouškům Baníku Ostrava. Chachaři představují velkou sílu na zdejší scéně, o čemž se, pokud jste objektivní, stoprocentně přesvědčíte v následujících řádcích a fotografiích.
1. Návštěvnost
Ostravský klub se již přibližně druhý či třetí rok svíjí v těžkých sportovních i mimosportovních problémech, věrní fanoušci na něj ovšem nedají dopustit a na Bazalech dále nacházejí své místo. V první polovině soutěže měl Baník hodnotné návštěvy, ale zároveň mezi nimi byly rozdíly. Čtyři návštěvy byly výborné, atraktivní souboj s Brnem dokonce sledovalo více než 10 000 diváků, zbylé tři návštěvy v rozmezí 5 500 – 6 300 diváků trochu zaostaly, ale stále se jedná o poměrně vysoká čísla.
Vzhledem k pozicím, na jakých se Baník v podzimní části pohyboval, se jedná o obdivuhodné návštěvy, i když jde o tak slavný klub, na druhou stranu nutno si přiznat, že výši některých návštěv pomohly akce se vstupenkami. Divácký průměr slezského klubu činí 7 813 diváků, což mu zatím zajišťuje bronzovou medaili v těsném závěsu za stříbrnou medailí Slavie. K tomuto bodu tradičně nechybí graf. S výhledem na jarní část se lze jen těšit, co s návštěvami ostravského fotbalu provede Milan Baroš.

2. Domácí prezentace a atmosféra
Jak v mistrovské sezóně to na Bazalech v sedmi podzimních zápasech pochopitelně nevypadalo, ale i tak jsou fanoušci Baníku stále na velmi dobré úrovni. Support zaplněného kotle se primárně opírá o úderné pokřiky s velkou hlasitostí, ke kterým se občas přidávají příznivci na jiných místech stadionu. Z této spolupráce kolikrát vzejde opravdu pekelná atmosféra. Nutno však říct, že Chachaři měli na podzim při domácích zápasech i poměrně hodně hluchých míst.
Po optické stránce se Slezané činili, k vidění bylo dost produkcí. Ze všech si největší pozornost zaslouží rozsáhlá choreografie k výročí klubu, která byla prezentována v souboji s Olomoucí, a pak také naprosto luxusní pyroshow na konci utkání se Slováckem. Za zmínku stojí i efektivní konfetiády.
3. Výjezdy
Jestliže v domácí prezentaci nepatří fanouškům Baníku samotný vrch pomyslné tabulky, tak ve výjezdech jsou prakticky bezkonkurenční. Výjezdy u Chacharů to je něco, co si skutečně zaslouží obdiv. I přes značnou vzdálenost k drtivé většině soupeřů a nepříliš úspěšné výsledky mužstva se Baníkovci ve více stovkách lidí vlakem vydávali na venkovní zápasy. Tato skutečnost je ještě o to úctyhodnější, že Baník Ostrava své zápasy na půdě soupeřů hrál výhradně v pátek nebo v pondělí. O takové podpoře fanoušků si ostatní kluby mohou bohužel nechat jen zdát.
Výjezdy Chacharů nemají jen kvantitu, ale také kvalitu. Support bývá úderný až skoro pekelný a oproti domácím zápasům velmi vytrvalý. Právem mají fanoušci Baníku v sektorech hostů transparent „Vlajkonoši domácí“ a právem se hovoří o tom, že Slezané mají na většině cizích hřišť domácí prostředí. Často Chachaři venku rozvinuli i nějakou produkci, nejpovedenější asi v Hradci Králové a na Slavii.
4. Shrnutí
Fanoušci Baníku jsou zářným článkem naší domácí scény. Domácí vystoupení jsou na velmi dobré úrovni, i když jen přece nedostatky se dají najít, a pak výjezdy Chacharů? To je úplná fantazie. U fanoušků Baníku dále lze vypíchnout viditelnou hrdost na klub a věrnost. Těžké období ostravského klubu neznamená pro příznivce jej podpořit jen v hledišti, ale také angažování se v protestech v dobrém slova smyslu a podobně. Fanoušci Baníku zkrátka za svůj klub dýchají a tak to má být.
Eshop: Naše aktivity můžete podpořit nákupem v Eshopu - Děkujeme
Poslední fotogalerii zimního speciálu v rámci táborů v Gambrinus lize, která se tentokrát týká fanoušků Baníku Ostrava, si můžete prohlédnout níže.
                   
|
Sledovat @supporters_cz