Gambrinus liga má za sebou třetinu odehraných zápasů, a tak jsme se podívali na návštěvnosti jednotlivých klubů a srovnali je s návštěvností za stejné období v minulé sezóně.
pokud bychom se řídili oficiálními statistikami, tak zjistíme, že průměrná návštěva na jedno ligové utkání je v letošní sezóně 4924 diváků na zápas. Ovšem tento údaj je zkreslený zápasem Slavie Praha – 1.FK Příbram, který se hrál bez diváků, ale do průměru se počítá. Pokud bychom tento zápas nepočítali, tak by průměrná návštěvnost na utkání byla 5023 diváků (toto považujeme za směrodatné číslo – poznámka redakce.).
V loňské sezóně za stejné období byla průměrná návštěva na utkání 4992 diváků. Návštěvnost se tak drží přibližně na stejné úrovni jako tomu bylo v loňské sezóně. Naopak se zvětšuje propad mezi návštěvnostmi u jednotlivých klubů.
Zatím co loni byla nejnavštěvovanějším klubem po odehrání třetiny soutěže Sparta s průměrnou domácí návštěvností 8369 diváků na zápas, tak letos je průměrná návštěva na Letné 12323 diváků na zápas.
V loňské sezóně mělo po desátém kole nejnižší návštěvnost Brno, kam chodilo v průměru 3511 diváků. V letošní sezóně těmto statistikám „kraluje“ Dukla Praha s průměrem 2514 diváků na zápas.
Největší nárůst návštěvnosti zaznamenala Sparta Praha, u které to dělá více jak 47%. Nárůst o 26% za stejné období mají rovněž v Liberci a o 13% v Teplicích. Naopak Největší pokles zaznamenali v Boleslavi (-27%) a na Slavii Praha (-25%). Pokles v návštěvnosti je patrná i u Slovácka (-9%). (Nicméně reálně zaznamenal největší pokles Hradec Králové, který měl na začátku minulé sezóny hned několikrát vyprodáno. I když pořadatelé uváděli návštěvu 6000 diváků, což byla kapacita stadionu, tak například na Spartu Praha v prvním kole došlo podle odhadů více jak 15000 diváků. Daleko vyšší návštěvnosti oproti kapacitě stadionu došly i v dalších kolech. Po euforii z postupu však klesla i návštěvnost. Ve stetistice se to ale neprojevilo, protože vždy se pracovalo s číslem max. 6000 diváků...)
Nárůsty a poklesy u jednotlivých týmů mohou být způsobeny mnoha faktory. Například Spartě se v loňské sezóně vstup do soutěže příliš nevydařil. V prvních šesti kolech prohrála hned třikrát. Naopak letos poznala hořkost porážky až v 10. kole...
Dalším faktorem jsou televizní přenosy. Zatím co minulou sezónu se například na Slovácku hrálo za přítomnosti kamer, ve stejném obdoví, utkání pouze jedno, tak letos to byly utkání tři. V neposlední řadě hraje roli i rozlosování a termín zápasů s atraktivnějšími týmy. U nováčků zase probuzení z euforie.
Tabulka průměrných návštěvností včetně srovnání s loňskou sezónou.
V tabulce naleznete vedle týmů průměrnou návštěvnost v letošní sezóně, dále průměrnou návštěvnost v loňské sezóně a procentuální nárůst či pokles návštěvnosti...
týmy
|
letos
|
v loni
|
bilance
|
Sparta Praha
|
12323
|
8369
|
+ 47%
|
Slavia Praha
|
6372
|
8548
|
- 25%
|
Viktoria Plzeň
|
5852
|
5987
|
- 2%
|
Slovan Liberec
|
5741
|
4544
|
+ 26%
|
Sigma Olomouc
|
5555
|
5668
|
- 2%
|
Hradec Králové
|
5523
|
5528
|
+/- 0%
|
Slovácko
|
5340
|
5878
|
- 9%
|
Teplice
|
5089
|
4508
|
+ 13%
|
Baník Ostrava
|
4603
|
4951
|
- 7%
|
Jablonec
|
3929
|
3684
|
+ 7%
|
Žižkov
|
3713
|
2. liga
|
|
Příbram
|
3936
|
4018
|
- 2%
|
Bohemians
|
3480
|
3729
|
- 7%
|
Budějovice
|
3394
|
3631
|
- 7%
|
Boleslav
|
3007
|
4118
|
-27%
|
Dukla
|
2514
|
2. liga
|
|
Ústí nad Labem
|
2. liga
|
3511
|
|
Zbrojovka Brno
|
2. liga
|
3192
|
|
Autor: redakce
|
Sledovat @supporters_cz