V úterý a ve středu se v Praze uskutečnil seminář LFA, na které zástupcům klubů předávali zkušenosti experti z Belgie a Nizozemí. Cílem bylo přiblížit zástupcům českých klubů práci s fanoušky v těchto zemí.
Zástupcům českých klubů z první ligy a FNL předávali zkušenosti například marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera nebo specialista nizozemské asociace Kristian Gotsch.
"Cílili jsme na soutěže, které jsou dál, ale nejsou to jiné světy, jako by to bylo v případě přednášek například od Barcelony či Manchesteru United," vysvětlil v deníku Sport předseda LFA a místopředseda FAČR Dušan Svoboda.
"Belgická a nizozemská liga je lepší vzor, aniž bychom museli být příliš při zdi. Vždyť ještě před deseti lety byly belgické týmy přijatelnými soupeři. Teď je Belgie na mistrovství světa, zatímco my ne," pokračoval Svoboda.
V obou zemích mají o fanoušcích mnohem větší přehled díky tomu, že se příznivci musejí registrovat, aby mohli chodit na stadiony. To pak odborníkům dává mimo jiné potřebné údaje pro cílení kampaní.
"Můj názor je, že se registraci fanoušků v budoucnu také nevyhneme, abychom mohli čelit současným problémům, ale není to otázka nejbližších let," řekl Svoboda.
Předseda LFA věří, že podobné semináře naučí kluby fotbal lépe propagovat, aby pokračoval trend zvyšování návštěvnosti z podzimní části sezony, kdy průměrná návštěva poprvé překročila pět tisíc diváků.
Průměrná návštěvnost české ligy podzim 2013 – 5.001
Průměrná návštěvnost belgické ligy podzim 2013 – 11.672
Průměrná návštěvnost nizozemské ligy podzim 2013 – 19.298
Článek je krácen. Více si můžete přečíst zde.
Autor: VíťaB
|
Sledovat @supporters_cz