o supporters | registrovat | přihlásit se
vyhledat rss
z domova ze světa foto reporty groundhopping blog rozhovory hooligans video

Diváci ČeskoSlovenských týmů v KHL - LEV vs SLOVAN

sobota, 22.09.2012 - přejít do komentářů
Lev válí na ledě, v hledišti kraluje Slovan ...
/titleImg/divaci-ceskoslovenskych-tymu-v-khl-lev-vs-slovan/1/4379.jpg?width=570

Čtyři roky po založení Kontinentální hokejové ligy (předchůdcem ruská superliga) figuruje v této soutěži slovenský, a zároveň i český klub.  Po snaze Hradce Králové proniknout do nadnárodní ligy a skutečné účasti Lva Popradu v sezóně 2011/2012, se v aktuálním ročníku 2012/2013 snaží uspět v KHL HC Lev Praha a HC Slovan Bratislava. Oba kluby mají odehrané čtyři domácí utkání, a tak se krátce podíváme na to, jak to při jejich zápasech vypadá po divácké stránce, respektive uskutečníme takové malé vzájemné porovnání.

HC Lev Praha je fakticky nově vzniklý klub a tomu odpovídá fanouškovské zázemí. Živé dojmy z toho, jaká kulisa doprovází utkání Lva, jste si mohli přečíst v rámci rubriky „Na špionáži“, která zahrnuje měření sil pražského týmu s Omskem. Následující řádky budou obdobné. Schází vícečetný kotel, zapojení diváků do fandění, chorály, vlajky a jiné fanouškovské vybavení u lidí. O atmosféře v pravém slova smyslu tedy nemůže být řeč. Na druhou stranu, celkové návštěvy zápasů jsou ve stávající situaci hodnotné. „Domácím“ stánkem klubu je holešovická Tipsport Aréna (rovněž ji využívá Sparta Praha) s kapacitou 14 000 míst. Vstupenky na zápasy lze pořídit v cenovém rozmezí 170 – 280 Kč.

Na úvodní utkání Lva v KHL proti lotyšské Rize bylo zvědavých 6 358 diváků, následně zápasu se Spartakem Moskva přihlíželo 5 235 diváků a ve třetím domácím zápase v řadě bylo v pražské hale přítomno 4 875 diváků, soupeřem byl ukrajinský Doněck. Poté se Lev Praha třikrát představil na venkovním ledě, načež další jeho domácí zápas proti Omsku sledovalo dokonce 9 033 diváků. Žádná ostuda v návštěvách se tudíž rozhodně nekoná, avšak v současné době je na nebe jasné, že publikum tvoří příznivci hokeje, nikoliv fanoušci klubu.


V úplně jiném diváckém rozpoložení se nachází slovenský HC Slovan Bratislava. Osminásobný mistr Slovenska má mezi kluby KHL nejdelší tradici a také jej například zdobí nadstandardní hokejová infrastruktura, a to se podobně jako u pražského Lva přímo úměrně odráží ve fanouškovské základně, tentokrát opravdu fanouškovské.



Mnohé dala tušit již letní soutěž European Trophy, když čtyři utkání Slovanu navštívilo 28 642 fanoušků (průměr 7 162 d.). Slovan Bratislava se tímto umístil na 1. místě v tabulce návštěvnosti, překonal tak kluby jako Berlín, Manheim či Vídeň. V dosavadním průběhu KHL jsou divácká čísla klubu ještě pozitivnější. Ve třech ze čtyř domácích utkání (soupeři Doněck, Sparta Moskva, Petrohrad) bylo zahlášeno vyprodáno, to představuje 10 055 diváků. Ve zbylém zápase proti Rize bylo v hale přítomno 8 034 fanoušků. Průměrná návštěva slovenského klubu je o 3 175 diváků vyšší jak průměrná návštěva českého klubu. Domácí zápasy Slovanu jsou velkým svátkem, hrají se v supermoderní Slovnaft Aréně, jenž měla premiéru při MS v hokeji v dubnu 2011. Kdo se chce tohoto svátku zúčastnit, musí si připravit 8 – 16 eur.

Samotná atmosféra je při atraktivních soubojích v Bratislavě výborná až skoro elektrizující. O hlavní peklo se starají příslušníci fanklubu, který se nazývá Verní Slovanu. Fanoušci Slovanu používají vlajky, sektorovky, transparenty, balónky a v minulosti se u nich objevilo i pyro. V přípravném zápase s NY Rangers dokonce prezentovali celostadionové choreo, a totéž měli v plánu na úvodní duel v KHL proti Doněcku, jenže vedení KHL jim tuto aktivitu zakázalo. Důvod? Dílo nemělo certifikát o nehořlavosti, což vedení KHL vyžaduje. Support Belasích je na výborné úrovni. Široký repertoár chorálů, dynamika kotle, zapojování diváků v ostatních sektorech do fandění, bubny, více spíkrů, to vše vytváří bouřlivou kulisu, kterou si nemůžou vynachválit všichni aktéři hokejových bitev v Slovnaft Aréně.


Závěrečné vzájemné shrnutí obou klubů by na základě výše napsaného dokázal vytvořit asi každý z Vás. Pražský Lev sice zatím dominuje po hokejové stránce, ovšem na tribunách jasně vítězí bratislavský Slovan. Ono tradici klubu a celkovému zázemí se zkrátka nic nevyrovná. Klub, který existuje půl roku, tak reálně nemůže mít 9 000, 5 000, a ani 2 000 fanoušků. Tolik může mít jen diváků, přičemž kvalitní atmosféra chybí. Na druhou stranu, nikde není napsáno, že se tento stav nemůže změnit, ale je to spíše běh na dlouhou trať. Eventuální brzký sportovní úspěch může pobláznit lidi, Lev se může stát módní záležitostí a atmosféra se při jeho zápasech může změnit, nicméně v těchto případech by bylo znovu k diskuzi, zda by se již jednalo o skalní fanoušky. A pak je tu ještě úplně opačná verze. Tak, jak byl Lev v Popradu a teď je v Praze, tak za rok může být zase někde jinde a v takovém případě klub fanoušky ani mít nemůže. Další vývoj ČeskoSlovenských zástupců v KHL budeme samozřejmě monitorovat a o poznatky se s Vámi po čase znovu podělíme.


Autor: OndrejG

clbanner



Videa

Tribuna Sever: 312. derby pražských S


další videa >
Blog fanoušků & Groundhopping
BLOG: Výjezd busem za Sparti... 24.08.2024

BLOG: Výjezd busem za Sparti...


BLOG FANOUŠKŮ: Na fotbale v ... 06.03.2024

BLOG FANOUŠKŮ: Na fotbale v ...


BLOG FANOUŠKŮ: Za kulturou n... 15.02.2024

BLOG FANOUŠKŮ: Za kulturou n...

další články >
Nejčtěnější články měsíce
Britská nemoc – díl první (A... 05.01.2012

Britská nemoc – díl první (A...


Britská nemoc – díl čtvrtý (... 18.01.2012

Britská nemoc – díl čtvrtý (...


Britská nemoc – díl třetí (I... 09.01.2012

Britská nemoc – díl třetí (I...

clbanner
Speciály



Sledovat @supporters_cz
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace